Každá firma potřebuje firemní dokumentaci. V jaké rozsahu, to závisí na velikosti firmy, předmětu podnikání a především na tom, zda je firma certifikovaná na některou z norem ISO nebo zda o certifikaci uvažuje a nebo dodává certifikovaným zákazníkům.
Připravila jsem pro Vás seriál tipů na každý měsíc, který Vám pomůže mít firemní dokumentaci v pořádku. Systematická a průběžná práce je i v případě dokumentace recept na klid. Ušetří Vám nervy a bezesné noci před auditem či kontrolou ze státního dozorového orgánu.
Jsem Marie Duchaňová a poradím Vám, jak vést firemní dokumentaci,
- aby "papírování" nebylo žrout času a energie,
- aby měla praktický význam pro chod firmy,
- aby bylo zajištěno splnění požadavků norem a legislativy,
- abyste měli jistotu, že i při neohlášeném auditu či kontrole státního orgánu máte všechno v pořádku.
Do čeho se tedy pustit hned v lednu?
Firemní politika
Základní dokument, v němž vedení firmy deklaruje své postoje. Je třeba zrevidovat, zda obsahuje i aktuální témata.
Přečíst Cíle na aktuální obchodní rok
Stanovení 2-3 cílů na nový obchodní rok při dodržení pravidla SMART.
Číst více Program auditů
To je harmonogram všech auditů na celý rok. Ideální je tam zahrnout i všechny další kontroly. Součástí článku je odkaz ke stažení šablony.
Číst více


